Rockbandet Scorpions tager det sidste stik

Det er de færreste skorpioner, der bliver 45 år. De tyske veteraner i bandet Scorpions har ikke desto mindre svinget brod og guitar siden 1965. Søndag offentliggjorde de aldrende rockdyr dog på deres hjemmeside, at den kommende verdensturné bliver karrierens sidste bedrift.

- Vi vil slutte Scorpions' ekstraordinære på toppen. Vi er ekstremt taknemmelige for, at vi stadig har den samme lidenskab for musikken, som vi har haft siden begyndelsen. Det er derfor, at vi nu er blevet enige om, at vi er nået til vejs ende, skriver bandet og takker sine fans for støtten.

Den 19. marts udkommer Scorpions' sidste album, "Sting In The Tail", der følges op af en stort anlagt verdensturné. Turnéen begynder i tyske Leipzig den 7. maj, hvorefter de fem skorpioner kravler rockende gennem fem kontinenter.

Scorpions havde sin absolutte storhedstid i sidste halvdel af 80'erne og i begyndelsen af 90'erne. Siden har hitballaden "Wind of Change" været fast inventar i enhver velassorteret jukeboks. I 2007 blev det vurderet, at bandet havde solgt mere end 75 millioner eksemplarer af sin musik på verdensplan.

/ritzau/

De tyske rockveteraner i Scorpions har offentliggjort, at de går i opløsning. Fans kan dog glæde sig til et sidste album og en kommende verdensturné.

Offentliggjort Sidst opdateret