TV 2-vært får ny morgenmakker

Mikkel Beha Erichsen skal til at vænne sig til et nyt ansigt, når han fremover skal passe jobbet på vært på "Go'morgen Danmark" på TV 2.

Sommeren igennem har Mikkel Beha Erichsen morgenhygget med Lisbeth Østergaard, men fra efteråret får han i stedet den 33-årige Katrine Hertz Mortensen ved sin side, oplyser TV 2 til Ritzau.

Katrine Hertz Mortensen er i øjeblikket ansat på TV 2 News, hvor hun har været vært på flere programmer. Siden februar har hun været morgenvært, så hun er vant til at komme tidligt ud af fjerene.

- Selv om jeg ikke er et udpræget A-menneske, har jeg altid haft det fint med at arbejde om morgenen og møde tidligt, fortæller Katrine Hertz Mortensen.

Hun har tidligere arbejdet i radiobranchen, blandt andet på TV 2 Radio i programmet "Wichmann og bonuseffekten" og på DR, hvor Katrine har arbejdet på "Go'morgen P3".

Men nu er det tv, det gælder. Morgen-tv endda. Og det ser den 33-årige journalist frem til.

- Det bliver helt vildt sjovt og udfordrende! "Go'morgen Danmark" er en stor chance for at prøve sig selv af i alle genrer som vært, siger Katrine Hertz Mortensen.

Først til efteråret dukker Katrine Hertz Mortensen op ved Mikkel Behas side i "Go'morgen Danmark". Indtil da vil Lisbeth Østergaard som hidtil udfylde pladsen.

/ritzau/

TV 2 løfter i dag sløret for et nyt ansigt som vært på "Go'morgen Danmark". Det bliver 33-årige Katrine Hertz Mortensen.

Offentliggjort Sidst opdateret