Wasteland: Troede løbet var kørt

Det stod mellem storfavoritten Amanda og boybandet Wasteland, da den sidste finaleplads i årets X Factor fredag aften skulle besættes.

Offentliggjort Sidst opdateret

Og stik mod alle odds, så blev det de fire drenge, Anton, Frederik, Marius og Anders, der kan begynde at lægge planer for deres sceneshow til finalen.

- Det er vildt overraskende. Vi havde på ingen måde regnet med det, siger drengene.

- Da Chresten og Karoline var gået videre, kiggede jeg om på drengene sådan lidt "okay, det var dét", fortæller Anton.

Men værtinden Signe Molde kunne afsløre, at seerne altså havde sat deres sms-stemmer på boybandet.

- Jeg gik rundt bagefter og kunne slet ikke forstå det, siger Frederik.

Han er godt klar over, at gruppen med al sandsynlighed ikke havde fået en plads på scenen i Herning i næste uge, hvis det ikke var for deres fans.

- Hvis det havde været op til dommerne, så var vi allerede røget for to uger siden. Dommerne er ikke vilde med os, men til gengæld har vi de mest fantastiske fans nogensinde, siger han.

Og nu kan Wasteland altså se frem mod det helt store brag.

- Herning bliver væltet, og vi glæder os for vildt. Der er plads til ret mange skrigende piger i salen, griner drengene.

/ritzau/