Whitney Houston afviser rygter om misbrug

Whitney Houston, som i 90'erne slog igennem med titelnummeret til filmen "Bodyguard", har den seneste uge oplevet en storm af kritik efter et par tvivlsomme koncerter downunder som del af hendes combackturné.

Mange af hendes fans fik nok og udvandrede midt under en koncert i Brisbane. Flere gange foretrak den 46-årige diva at tage en slurk af sin vandfalske i stedet for at vove sig op i de høje toner, som hun ellers er kendt for at mestre.

De skuffende præstationer har sat gang i rygter om alt fra helbredsproblemer til et tilbagefald med misbrug af kokain. Men Whitney Houston selv og hendes talsmand afviser, at hun skulle have nogen problemer.

- Whitney har et virkelig sundt helbred, og hun nyder sin turné og sine fans, fortæller hendes personlige skribent, Kirsten Stewart.

Søndag vil Whitney Houtson for sidste gang optræde for de kritiske australske fans i Perth, inden hun drager på turné i Europa, hvor hun den 3. og 4. juni rammer Forum i København.

Den australske arrangør bag Houston-koncerterne, Andrew Macmanus, mener, at dem, der forventer en Houston som i gamle dage, burde købe hendes cd'er i stedet.

- Alt, hvad jeg kan sige, er, at jeg mærker en positiv australsk support til en person, som har været igennem svære tider, men som nu er tilbage på scenen, siger han.

/ritzau/Reuters

Efter en række skuffende koncerter i Australien har rygterne svirret om, at Whitney Houston igen er afhængig af kokain. Sangdivaen afviser pure rygterne.

Offentliggjort Sidst opdateret