Whitney: Jeg tog hårde stoffer hver dag

Whitney Houston talte ud om stofmisbrug og sig rædselsægteskab med Bobby Brown hos Oprah Winfrey.

Offentliggjort Sidst opdateret

En dagligdag med hårde stoffer, psykisk terror og misbrug. Sådan var hverdagen, da Whitney Houston var sammen med eks'en Bobby Brown. I går besøgte den 46-årige sangerinde Oprah Winfreys populære talkshow, hvor hun fortalte om den svære tid. Det var tiden omkring 1992, at misbruget for alvor tog overhånd, da Whitney med succesverden over indtog det store lærred.

- Før "The Bodyguard" var det ikke så slemt. Efter "The Bodyguard" begyndte det at blive voldsomt. Kokain. Marihuana, fortalte sangerinden.

Houston fortalte, at der blev taget hårde stoffer hver dag, og hun gik i detaljer med, hvordan hun og Bobby Brown også røg stoffet crack.

- Vi røg det ikke i piber. Du ruller det op i en joint og ryger det sammen med din pot. Det var nærmest en slags heroin-, kokain-, speedkugler, som man så udjævner med marihuana.

Forholdet til Bobby Brown var præget af psykisk terror, hvor rapperen igen og igen talte grimt og nedværdigende til Whitney. Men han afstod som regel fra egentlig fysisk vold. En gang fik Whitney en lussing, men hun kvitterede ved at slå igen tre gange. En dag efter en fødselsdagsfest for Brown overskred han igen den fysiske grænse, da parret kom hjem.

- Han spyttede på mig, og hans øjne lyste af had til mig. Jeg var meget vred, fortalte sangerinden.

Parret gik efter 14 års ægteskab fra hinanden i 2006 og blev skilt året efter. Det var Whitneys mor, Cissy, der fik hende ud af misbruget. Moren dukkede en dag op i hjemmet ledsaget af bevæbnet politi og en kendelse fra retten og sørgede for, at Whitney kom i behandling.

Sangerinden har netop udgivet albummet "I Look to You", der er hendes første udgivelse siden 2002. Herhjemme er albummet gået direkte ind som nummer to på hitlisten.

/ritzau/