300.000 overflødige konsultationer hos ørelægerne!

Offentliggjort Sidst opdateret

Jeg err lige kommet hjem fra Høreklinikken i Nykøbing. Jeg ville bestille tid til høreprøve for det er ved at være tid til nye høreapparater. Jeg har gået med høreapparater i 30 år og man har i den tid kunne bestille tid selv. Det er lavet om, nu skal man til en ørelæge først, der er nok ingen der kan forestille sig at min hørelse vil blive bedre, og der får man lavet en høreprøve og så henviser ørelægen til høreklinikken som laver en høreprøve som danner grundlag for beslutningen om hvilke høreapparater man skal have.

Man har altså besluttet at der skal foretages 300.000 ekstra konsultationer hos de private ørelæger over 4 år

(garantien på høreapparater er 4 år, så skal de udskiftes) Det er 75.000 konsultationer om året i gennemsnit, hvor man laver den samme undersøgelse som man efterfølgende henviser til, og hvorfor?

Det skal lige bemærkes at man også har endog meget dygtige ørelæger på de offentlige høreklinikker som man også skal tale med før man kan få udleveret høreapparater.

Hvis alle grene af sundhedsvæsenet handler lige så ødselt kan jeg godt forstå der mangler penge.:-)

Dette er kun for at forgylde ørelægerne!

Bent Hansen

Ågabsvej 7

4930 Maribo