Aktiv el - el-syn

Offentliggjort Sidst opdateret

Jeg har fået foretaget et lovpligtigt elsyn i forbindelse med evt. salg af mit hus, i den forbindelse har en flink elektrikker fra Aktiv el været ude for at syne mit el i huset.

Han kom kl. 08.00 til aftalt tid, og kørte igen kl. 09.20, jeg fik derefter en fin mail fra ham, hvor der stod og synet havde taget 1,5 time, dette er også helt i orden, der er jo altid lidt kørsel, og jeg bor 3 minutters kørsel fra Aktiv el, så helt fint.

Det der tilgengæld ikke er fint, er regningen, den beløber sig på kr. 2377,00 for et eftersyn på 1,5 time, eftersyn af kr. 2300,00 og administrationstillæg på kr. 96,25 det er en timeløn på kr. 1584,67 det er sku`ret godt betalt, det kan siges at elektrikkeren tastede alt ind på en ipad under eftersynet, så der skulle kun tastes send når han kom tilbage på Aktiv el.

Jeg har tjekket priserne for et elsyn på nettet, og Aktiv el er i den helt dyre ende, priserne på et hus i min størrelse startede ved omkring kr. 1000,00 men det bør vel være sådan, at man betaler for den tid der bliver brugt, og ikke hvad et eletrikker firma lige mener at det bør koste, der bliver jo ikke brugt andet end tid, ingen materialer overhovedet.