Akvikling af erhverv i Lolland kommune

Offentliggjort Sidst opdateret

Jeg har med meget stor undren fulgt sagen om fællesvaskeriet i Maribo. Som alle andrer undrer jeg mig over at Lolland bruger 400.000 på at nedlægge 20 private arbejdspladser på Lolland. Jeg undrer mig også over borgmesterens udtalelse om at man ( underforstået borgmesteren ) ikke kan være efter administrationen, der jo netop er borgmesterens ansvar. Jeg undrer mig også over at Lolland kommune er helt fraværende i medielandskabet, hvor mange borgere indenfor den sidste uge har udtrykt deres store frustration over fadæsen. Lolland kommune skylder os en god forklaring på hvorfor man vælger et foretagende der er 400.000 kroner dyrere - ligesom Lolland kommune skylder en god forklaring på at kommunen aktivt medvirker til at forhindre udvikling og erhverv her på øen. Indtil der foreligger gode forklaringer er sådanne sager ( der desværre ikke er enestående ) med til at underminere tilliden til Lolland. Fatter ikke hvorfor byrådet ikke tager detteher langt mere alvorligt. Det er LOKALE ARBEJDSPLADSER I NEDLÆGGER. HJÆLP.