Ang. AKUT afd. Nykøbing Falster

Offentliggjort Sidst opdateret

Ang. akut afd i Region Sjælland, så havde jeg en meget negativ oplevelse i går Tirsdag den 3/4-12... Jeg var hos praktiserende læge kl 14.30, blev straks sendt til Nykøbing sygehus med mistanke om blodprop i venstre arm... Ankom 15.30, blev kaldt ind til blodprøve tagning kl 16 og så begyndte ventetiden. fik a vide jeg nok skulle vente en times tid da blodprøven lige skulle anelyseres.. kl 17.30 henvendte jeg mig i lugen og spurgte om hvordan blodprøven havde været, ja, vi venter stadig på en læge sagde de... jeg var ved lugen ca hver time før at høre, det skal siges at jeg havde rigtig ondt i min arm, men fik ingen hjælp... der kom mange forskellige mennesker ind og ud men jeg hørte ingenting, personalet var efterhånden træt af at jeg rykkede, de snerrede og var ikke særlig venlige, ved vagtskifte kl 23 kom en spl ud og sagde: nu varer det ikke så længe mere... Kl 1.30 kom der så endelig en læge, blev spurgt om en masse, men hun var ikke i stand til at vurdere uden først at tale med en bagvagt. ham ventede jeg så på i 15 min hvorefter han bare gav mig noget penicillin og noget creme med besked på at det nok "kun" var en årebetændelse... Sig mig en gang, skal man virkelig komme med 112 før man bliver taget alvorligt. havde som sagt rigtig ondt og var naturligvis meget nervøs for om det var en blodprop, og så kan man ellers sidde i venteværelset i 10 timer... Der er da vist ikke meget omsorg over dette... der sad rigtig mange med små børn som ventede både 3 og 4 timer. Hvad er det for et sundhedsvæsen vi har i Nykøbing F.