Arbejdspladser her og nu.

Den produktudvikling som er igang i Lolland Kommune (miljø og energi) er for mig ikke et kommunalt anliggende, det er der folk rundt om i verden som har helt styr på. Vi bruger en massen unødige resurser på på ting som er opfundet. Administrativt er det også en meget tung byrde for kommunen. Der hvor jeg vil hen er at der ikke er en eneste politiker der tænker på de eksisterende virksomheder og håndværksmestre som er i kommunen, jeg har selv været selvstændig i 20 år med LF Montage i Søllested, jeg har aldrig hørt et knu fra kommunen, hverken den nye eller de gamle, om tiltag der kunne gavne og fastholde de arbejdspladser vi har. Jeg vil derfor arbejde for at nogle af de mange millioner der bruges på medvind på cykelstierne, brintby Vestenskov og biobrændsel af alger(de 2 sidste ting er opfundet, prøv at søg de ting på nettet) bliver brugt på miljørigtige ting i vores egen kommune, dette ville være et løft her og nu til vores egne virksomheder og håndværksmestre, det ville samtidig give os mulighed for at fastholde nogle arbejdspladser og undgå nogle fyringer i Lolland Kommune. Det ville komme os tilgode alle sammen og ikke kun nogle få mennesker i vores administration. Jeg vil også arbejde på at skaffe nye arbejdspladser til området, her vil jeg især sætte fokus på de ting vil kan tilbyde nye virksomheder. Her er en væsentlig ting for mig som der skal laves om. Det er sådan nu, hvis du vil købe en grund til en virksomhed i lolland Kommune, tænkt eksempel, på 20.000 kvm. skal du betale tilslutningsafgift for hver påbegyndte 800 kvm.. Det vil sige at du skal betale 25 gange tilslutningafgift, for en tilslutning, for mig er det helt hen i vejret og fulstændig urimeligt, det skal laves om så man betaler for hvad man får. En virksomhed betaler således næsten mere for tilslutningsafgift end for grunden. Her kan vi gå ind og lave en ting om som vil gøre det mere atraktivt for nye virksomheder at vælge Lolland til og ikke fra..

Jens Erik Kistrup
Troelsebyvej 42
4920 Søllested
Nr. 8 for Venstre ved kommunevalget i Lolland Kommune.

Offentliggjort Sidst opdateret