At tænke sig....

Regeringen meddeler i dag at alle der får hjemmehjælp eller bor på plejehjem, bliver frataget pension. Dette skyldes mindre skatteindtægter fra østeuropæiske arbejder i Danmark.

Skatteministeren siger i en kommentar, at vi desværre har regnet lidt forkert i ministeriet, vi troede at skatten ville være den sammen, for alle har jo betalt 40 % i skat, desværre glemt vi, at en dans...k håndværker i gennemsnit, tjener 165,- kr. i timen, hvorimod østeuropæeren tjener ca.85,- kr. i timen.

En anden lille regnefejl er, at vi troede, at når østeuropæerne er så billige i løn ville, der blive ansat nogle flere, men det viser sig nu, at der stadig kun sider en chauffør i alle de lastbiler, der køre rundt på de danske veje. Vi troede også man kunne være flere om at slå et søn i, men det viser sig, at være vanskeligt at være flere end to, en til at holde sømmet og en til hammeren. Det er naturligvis skuffende, lyder det fra ministeren.

Når man så dertil lægger, at de danske chauffører og håndværkere der har mistet deres job, har krævet understøttelse, ja så er kassen tom. Derfor må de ældre undvære pension i fremtiden.

Statsministeren siger i en kommentar, ” Jeg er glad for alle de østeuropæiske familier, der får en bedre levestandart, samtidig håber jeg, at mine venner i Bruxelles lægger mærke til mig når der bliver et ledigt job.”

Poul Hansen
Staldgården 5
4800 Nyk. F.

Offentliggjort Sidst opdateret