Bevar Bullerhuset

Offentliggjort Sidst opdateret

Hvordan I overhoved kan foreslå lukning af en børnehave som Bullerhuset har jeg virkelig svært ved at forstå. Som Mor til en dreng i Bullerhuset kan jeg ikke lade være med at tænke på om I virkelig har gennemtænkt hvad en lukning af netop Bullerhuset vil have af konsekvenser for utrolig mange børn. Måske ville det være bedre at tænke på konsekvensen NU frem for NÅR disse børn er tabt på gulvet og tro mig det bliver de. For min søn som er meget sensitiv vil en lukning og et skift til en KÆMPE børnehave have massive konsekvenser. Han vil gå fra at være glad i sin børnehave til at være indelukket trække sig tilbage og slet ikke kunne overskue sin hverdag, som vil resultere i at vi har en dreng som er rigtig ked af det når han kommer hjem. Han vil ikke kunne sove om natten og en indkøring i en MEGA børnehave er uoverskuelig for os. Vi snakker om en indkøring på langt over et halvt år, hvis det overhoved er nok. Han kan ikke forholde sig til så mange mennesker og den uro samt at dagen ikke er forudsigelig for ham, det vil knække ham fuldstændig. Så jeg begriber ikke hvordan I overhoved kan overvejer at lukke en børnehave som har evnen til at tage sig at børn med specielle behov. Tænk Jer om før I lukker den og pludselig står med en masse problemer i alle guldborgsunds børnehaver, som I rent faktisk ikke kan løse fordi I tog et forkert valg uden at tænke på de stakkels børn som det går ud over, både dem som går der nu og dem som fremover har behov for en lille og forudsigelig børnehave som Bullerhuset. TÆNK JER OM!