Bliver loven overholdt i Guldborgsund kommunes forvaltning?

Til dig som læser og vælger.

Offentliggjort Sidst opdateret

Nu er det snart kommunevalg og her har vi som vælgere mulighed for at skiftet byrådsmedlemmerne ud hvis vi ikke mener at de har gjort det godt nok.

Det er faktisk en stor magt vi vælgere har,som kan komme til at ændre på det byråd vi har nu.

Nu er jeg en fast læser af Folketidende ,en avis der kommer med megen information om hvad der foregår her i kommunen ,og min oplevelse er at der minimum er en sag om måneden,hvor der kan sættes tvivl om at Guldborgsund kommunes administration overholder loven,som den jo skal ,som offentlig myndighed.

Hvorfor gøres tingene ikke ordentligt og efter reglerne ?

Er det noget,vi som borgere skal gøre noget ved ?

Jeg vil jo mene at den kommunale administration burde være et forbillede på lov og orden.

Men hvad mener du?

Jeg bliver utryg over at jeg ikke kan være sikker på at hvis jeg vil have en byggetilladelse eller at der føres en sag fra kommunens side mod en borger ,at loven er overholdt til punkt og prikke.

Jeg går naturligvis ud fra at de historier der kommer frem her i Folketidende er undtagelsen fra reglen ,og at Guldborgsund kommune overholder loven i stort set alle sager.

Derfor vil jeg her spørge den kommunale administration om følgende: hvormange sager har der været i Guldborgsund kommune inden for denne byrådsperiode hvor kommunen har overtrådt loven eller reglerne?

Det tal vil vise mig om der er grund til bekymring.

Hvis jeg bliver valgt ind til byrådet vil jeg gøre alt for at os borgere ikke skal være i tvivl om at den kommunale administration og byrådet overholder loven.

Der skal helst ikke komme flere møgsager i Folketidende hvor borgerne føler at deres rettigheder er blevet tilsidesat.

Guldborgsund kommune er et dejligt sted at leve i og mødet med den kommunale administration skal være trykt,gerne behageligt og overholde gældende lovgivning.

Jeg ,Kim Egelund er kandidat for Dansk Folkeparti,nr 13 på liste o.

Kim egelund

Skernegade 23 4840 Nørre alslev.

22540707.

Kimegelund@yahoo.com