Dårlig behandling

Offentliggjort Sidst opdateret

Hej

Her en historie fra det virkelige liv jeg er en mand på 36 år. som var gået i voksenlære som jordbrugsmaskinfører hos en af landbrugets formænd nemlig Povl Fritzner på Viborggaarden ved Herlufmagle jeg var til samtale hos ham i starten af juni md. og skulle derefter starte 15. juli, vi snakkede om jeg skulle gå i mester lære hos ham og kunne gå på skole om vinteren og alt ting var så godt jeg skulle lære en masse ting hos ham da jeg er meget lære nem, men han var meget intereseret i man har 3 md. prøve periode det man sådan set blev brugt mest til var det fysiske arbejde den første md. derefter meget lange arbejdsdage i høsten og det er sådan fint nok så vi noget til midt i september hvor jeg godt ville ha en samtale med ham med mit videre forløb hvorefter han kom næste morgen og fortalte mig han havde snakket med sine 2 ansatte, hvorefter han påstår at de ikke har tid til og lære mig op osv. så han vil godt opsige min kontrakt inden for prøveperioden, problemet er bare jeg er ikke den første han har gjordt det ved fik også avide jeg var fremragende osv. dette lugter langt væk fra en højtstående i landbrugets organisation af billig arbejdskraft han burde virkelig være et godt eksempel, håber der er nogen der læser dette ville virkelig godt ha det mere offentligt ud da han under ingen omstændigheder burde ha elever har hørt han skulle søge en igen og han ville få sammen tur.

Mvh.

Bo Andersen