Den interessante konstituering

Den interessante konstituering.

Forsiden af søndagens Berlingske Tidende er præget af DF-profiler, der kræver stop for muslimer. Herunder kan man se Lolland's3. viceborgmester Hr. Erik Kjeldgaard udtale følgende : "DF er et antimuslimsk parti i forhold til indvandring, og jeg mener, vi helt skal stoppe for den muslimske indvandring" samt "Den muslimske invasion er den største fare for vores land og hele Vesteuropa". 

I min verden bør vi hjælpe med at få indført demokratiske processer, ytringsfrihed og åbenhed i forhold til omverdenen. Vi skal værne om Danmark, og det der er dansk. Vi skal arbejde med integration, og I skal sanktionere hårdt i forhold til dem, der ikke vil følge "spillereglerne" i det danske samfund. Igennem indsatser, særligt over for børn, så kan vi prøve at skabe en bedre næstegeneration. Ligesom jeg finder, at vi skal støtte de muslimer f.eks fædregrupper, der gerne vil gøre en indsats for bedre integration og samfundsopfattelse, så vi får en harmonisk forståelse af hinandens levevis. Uddannelse og åbenhed er vejen frem. Hvor er det dog fattigt og  helt tåbelige udtalelser 3. viceborgmester Erik Kjeldgaard her kommer med. Men åbenbart så gode, at A og V lokalt ikke har nogen problemer med at være i stue sammen med DF, der har denne tilgang til andre mennesker. 

Linda Sommer
Konservative - Lolland Byråd 
Østervang 28
4930 Maribo 

Offentliggjort Sidst opdateret