Det andet kryds den 21. november

De fleste ved at vi den 21. november i år skal stemme til kommunalvalget, og dette valg er rigtig vigtigt, for det er disse politikkere der skal styre din kommune. Altså i fællesskab bestemme om der skal lukkes skoler, hvor hallen skal ligge, og meget andet, som foregår lige der hvor du bor, altså er afgørende for hvordan dit lokalområde skal være.

Offentliggjort Sidst opdateret

Det andet kryds jeg referer til er såmænd ”bare” Regionsrådsvalget. Et valg jeg synes er mindst lige så vigtigt som kommunalvalget. Og hvorfor gør jeg så det? Det gør jeg fordi, at jeg ligesom det meste af Danmarks befolkning mener at sundhedsvæsenet er et af de vigtigste politiske emner vi har, og dette emne ligger under Regionen i form af sygehuse, de praktiserende læger, psykiatrien og meget mere. Derudover er regionenerne vigtige fordi de har betydning for mange ting i din hverdag, bl.a. busser på tværs af kommunegrænserne, regional udvikling, turisme m.m.

Din stemme ER vigtig, for selvom det nogle gange virker som om at politikkere bare lover en masse og aldrig holder det. Så er det ikke altid det der sker, især ikke på det lokale og regionale plan, men alt i politik handler om at have et flertal, for ellers kan intet vedtages, og heldigvis for det. Så når en politikker laver nogle mærkesager, så betyder det, at vi vil kæmpe hårdt for at opnå det, men nogle gange må vi bare se i øjnene at vi ikke kan få flertal for beslutningen. Dermed ikke sagt at der ikke også er nogle som lover en masse op til et valg, velvidende at de aldrig vil overholde det.

Derfor vil jeg opfordre alle stemmeberettigede til enten at brevstemme fra den 10. oktober til og med 17. november eller møde op på valgstedet den 21. november, og stemme både til kommunal og regionsrådsvalget. Og jeg vil også opfordre til at stemme personligt på en kandidat (gerne undertegnede).

Og når vi kommer tættere på valget vil flere medier lave online kandidattests som kan gøre det lettere at finde den kandidat du er mest enig med, og dermed bliver det mere overskueligt, da det er mange partier og kandidater opstillet hvilket er super godt for det giver et mere alsidigt regionsråd.

Så husk at stemme til Regionsrådet og stem personligt.

Held og lykke til alle kandidater!

Med ønsket om en god valgkamp

Chalotte Frantzen

Socialdemokratiet