Er det demokrati, at 9 partiformænd bestemmer over 170

Giver 10-25 år i Folketinget erfaring i virkeligheden?

Offentliggjort Sidst opdateret

Man må undres over den foragt, 179 har overfor den grundlov, de har svoret at følge! Søren Espersen truer i radioen sine partifæller i Folketinget, at hvis de formaster sig lig 3 fra S at stemme imod partilinjen i en sag, med følgende: ”Det vil aldrig ske i DF! De vil blive ekskluderet, og det ved de”? Rasmus Jarlov KF optræder på DR2, hvor han ikke kan svare på, om han stemmer for eller imod en mistillidsdagsorden mod ministeren eller landbrugspakken: ”Det er min partiformand, der bestemmer, hvad jeg skal stemme”! Hører en lektor med så lidt hår på brystet hjemme i den øverste lovgivne forsamling? Jeg har taget mig den frihed at klage til Folketinget Præsidium over begge de herrers brud på grundloven! Så nu er det spændende, hidtil har man på tinget nægtet at kvittere for modtagelsen? Vedr. miljøeksperter, der klandrer landbrugspakken? Var det ikke samme slags eksperter, der sagde god for Grindstedsværkets udledning i Vesterhavet? En forurening, der nu har koster samfundet milliarder i oprensning? Er det demokrati, at Folketingets Præsidiumet tillader 9 små diktatorer at bestemmer, hvad svage 170 medlemmer skal stemme? Kan tilhængere af Storstrømsbroen ikke se, at med de her omtalte stokkemetoder, er det spildt mælk at lefle for de lokale folketingsmedlemmer? De tør ikke stemme imod partilinje! Thi, så er ingen økonomisk støtte til en ny opstilling! Folketingets medlemmerne hindrer økonomisk ligestilling for alle opstillede kandidater ved valg til byråd, EU, Folketinget og Regionsråd! Derfor har 80 % af borgerne i ligestillingen navn ikke en chance for at blive valgt ind!

Med venlig hilsen

Leif A. Jensen

Stubbekøbingvej 12

4840 Nørre Alslev

Borgerlisten