Er vold i udkants Danmark acceptabelt ? ?

Jeg undrer mig over, hvordan man som ordensmagt i Danmark kan tillade sig at vælge og vrage blandt de anmeldelser, de får henvendelser om, ud fra borgerens status i Danmark.

Overværelsen lyder som følgende :
Fredag kl. ca 18:30 er jeg i den lokale brugs, hvor der også er en mand og en dame inde og handle. Manden virker vredladen og provokationen er tydelig at bemærke i hans sprog til sin (muligvis) kæreste.
Der bliver snakket højt om div. problematikker i forhold til deres indkøb. Manden er den der er højrystet og kæresten prøver på bedste vis at undgå en scene i blandt kunderne, som også er der for at handle. -Dette lykkedes så desværre ikke !
Da kvinden tilsyneladende ikke ønsker at 'makke ret' , ser manden sig åbenbart nødsaget til at give sin kæreste op til flere slag med knytnæve på hendes scooterhjelm, som hun har på. Da han slår sidste gang ryger visiret af, og han stopper endelig med at slå. Og kæresten prøver at stige af sin scooter, men manden følger efter hende.  
Alt dette imens, min kæreste prøver at komme i kontakt med politiet, det tager i forvejen lang tid at komme til at tale med politiet, men lige netop i dag var der yderligere ventetid. Og er det Ok, når man ringer til politiet, det er jo som reelt ikke for sjov, man benytter deres telefon nr ?!

Da min kæreste endelig får fat på politiet, spørger vagthavende ind til hvilken type menneske, der er tale om. Hvorpå min kæreste svarer, at manden virker påvirket af alkohol og beskriver udseende (hvilket jeg kan bekræfte, da jeg var i nærkontakt med manden inde i brugsen). Da vagthavende hører beskrivelse af manden, tager han en endegyldig beslutning om at denne mand OG kæresten ikke er værd at bruge tid på "Vi har ikke mandskab til at rykke ud, og der er jo også tale om dèn slags mennesker" - Citat Vagthavende .

Hvordan pokker kan man sidde og tage stilling til om kvinden ikke har brug for hjælp, fordi hun ikke kommer fra et accepteret samfundslag ?
Hvordan kan man sidde og have det OK med, at man ikke hjælper en kvinde, der står og bliver sønder banket i den lokale brugs, foran 6-7 årige børn, samt medarbejderne i brugsen, som ikke skal blandes ind i dette ?

Er det sådan vi tilbyder vores hjælp? - Til dem som har behovet, men IKKE til dem som ikke er en del af norm Danmark .

Vi snakker så meget om udkants Danmark , at vi skal ændre på dette og hjælpe, hvor vi kan - Spørg dig selv om, det er det Politiet har medvirket til i denne sag, eller det modsatte?

Flere vil sige, at en kvinde i et sådan forhold, ikke vil anmelde sin mand. - Det er højest tænkeligt, men måske har hun brug for hjælp og tør ikke selv søge denne. Og hvem bestemmer om, det er sådan. - Man skære alle over en kam, men der er nogle, som har brug for hjælp men ikke selv tør søge den .
Var denne kvinde det tilfælde som ønskede hjælp ? - Det ved jeg ikke , men hun fik den ihvertfald ikke i dag fra ordensmagten og den udøvende myndighed i Danmark.

Siden hvornår har den udøvende myndighed overtaget den dømmende magt ?!

Lolland 30/8-2013

Nanna Andersen
Tillitsevej 23
4983 Dannemare

Offentliggjort Sidst opdateret