Erhvervserfaring

Jeg stiller op til kommunalvalget, fordi jeg har en masse erhvervserfaring, som jeg gerne vil investere i det politiske arbejde.

Offentliggjort Sidst opdateret

Jeg ser jævnligt eksempler på kommunale projekter, hvor der mangler både ledelseserfaring og projekterfaring.

Jeg ser også eksempler på, at skattekroner bliver spildt på prestigeprojekter, mens mere kedelige områder som skole og ældrepleje får beskåret deres budgetter år for år.

Jeg vil prioritere områder som ældrepleje, skoler og veje, og jeg skal gerne komme med forslag til, hvordan vi finder pengene.

Det er en kendt sag, at jeg vil spare på kultur- og beskæftigelsesområdet. Det er ikke ansvarligt at bruge penge, der mangler i ældreplejen og i skolerne, på koncerter, sportshaller eller aktiveringsprojekter.

Kernevelfærd skal prioriteres først; så kan man efterfølgende se, om der også er råd til luksus-velfærd.

Vejen til en god ældrepleje går gennem et godt arbejdsmiljø for medarbejderne.

Vi skal afskaffe alt det administrative bøvl, som mange i ældreplejen slås med til hverdag. De administrative medarbejdere, der arbejder med visitationer, og som kun er sat i verden for at begrænse hjælpen til dem, der har brug for den, skal omskoles eller erstattes af folk, der arbejder med direkte pleje.

I skolerne skal vi afsætte penge til specialklasser, så der på én gang bliver taget ordentligt hånd om de udfordrede elever, og så de ikke ødelægger undervisningen for de velfungerende elever.

Vi skal også blive bedre til at niveaudele eleverne, så vi sikrer, at de kan udfolde deres fulde potentiale. Det er vigtigt at løfte eleverne fra et lavt niveau til standardniveau, men det er mindst lige så vigtigt at løfte dygtige elever fra standardniveau til deres fulde potentiale.

Mange danske skoleelever har potentialet til at blive til noget stort; det potentiale skal ikke gå tabt, fordi vi ikke har niveaudelt klasserne. Det er de begavede børn, der i fremtiden skal give Danmark det næste store væksteventyr; derfor er det en god forretning at bruge de ressourcer på dem, som det kræver at løfte dem til nye højder.

I forhold til trafik og parkering vil jeg arbejde for færre parkerede biler på vejene ved at oprette kommunale parkeringspladser.

Jeg vil arbejde for færre vejbump og færre vejchikaner.

Hvis vi har problemer med fartsyndere, skal det klares med bøder og ikke med tiltag, der går ud over alle dem, der godt kan finde ud af at overholde loven.

Mindre populisme og mere ansvarlighed er vejen til en bedre kommunal-administration.

Min hjemmeside: https://janwarming.dk/

Min facebookside: https://www.facebook.com/JBWarming