Fortsat cykling i gågade...

Kære John Brædder.

Hvornår skal den første fodgænger køres ned før der bliver taget rigtigt hånd om cykling i gågaden? Jeg er udmærket klar over at politiet har mange andre ting at tage sig til, men jeg må indrømme at jeg snart ikke har lyst til at tage en tur op gennem byen efterhånden.

Jeg kan ikke gå en eneste tur op igennem byen uden at jeg er ved at blive kørt ned enten forfra eller bagfra..

Det bliver spændende at se hvor meget der kommer til at ske til sommer når folk får sommerferie og de ikke lige tager til stranden, men vælger at gå en tur op igennem byen med deres børn eller venner/veninder – min bekymring ligger hos børnene, da de har tendens til at løbe og lege midt i gågaden. De er ikke lige så obs. på cykellister som de voksne er, og det burde heller ikke være meningen at de skulle det i en gågade?!

Som jeg har skrevet tidligere så er jeg virkelig fristet til en dag at træde ud foran en af cykellisterne en kommende dag – så kunne det måske være at der blev gjort noget ved det? Men igen så burde det heller ikke være rigtigt at der skal ske noget før der bliver gjort noget ved det…?

Man kunne også spørge om vi skal lave gågaden om til en cykelgade i stedet for??

Hr. Brædder – har du og dit kuld gjort jer nogen tanker om hvordan i vil gøre en indsats for at stoppe cykling i gågaden eller spiller skolesagen en alt for stor rolle hos jer? Der burde egentlig være ligevægt ved begge ting, da begge ting omhandler vores medborgere, store som små.

Jeg har tidligere skrevet om emnet, men det lader ikke til at der sker noget, så jeg håber at du læser dette Hr. Brædder!

Må indrømme at det er frustrerende! Og jeg er nok ikke den eneste der har det på denne måde?!

Men! Hvis der sker mig eller en jeg kender noget i forbindelse med cykling i gågaden, så tøver jeg ikke med at gå til medierne. 

Henriette Jensen (DSU Guldborgsund)

Gedservej 24 st.

4800 Nykøbing F.

Offentliggjort Sidst opdateret