Hovedvej E 55 nord for Nykøbing kan ikke følge med.

Det er en dejligt oplevelse, at der sker en vækst i trafikken i og omkring Nykøbing Falster. Det er et udtryk for, at der er kommet i gang i jobskabelsen. Der er sket udflytning af statslige arbejdspladser og vores lokale erhvervsliv oplever en forsigtig vækst. Men Infrastrukturen kan ikke følge med! Derfor skal vi have en løsning nord for Nykøbing, på hovedvej E55. Vi skal have et beslutningsgrundlag før en udvidelse, eller ny anlægge af en etape 2 af omfartsvejen kan besluttes. Derfor har jeg taget dette med til forhandlingerne om finansloven for 2019. Det drejer sig om 8 millioner kroner, som der er brug for nu!

Offentliggjort Sidst opdateret

Venlig Hilsen

MF René Christensen

Systofte Skolevej 2b

4800 Nykøbing Falster