Husker du lukningen af Østre skole

Mange husker det nok, og især forældrene til børnene. Lukning af Østre skole var en politisk hastesag, da Lindholmkvarteret i Nykøbing var kommet på Ghettolisten, og flertal i byrådet besluttede at løse det med en skolesammenlægning. Det blev børnene og deres familier der skulle løse integrationsproblemerne. Formanden for børn, familie og uddannelsesudvalget Simon Hansen udtalte dengang. ”Jeg mener at vi politikker er nød til at træffe denne beslutning, for at der ikke skabes et parallelsamfund i kommunen”. Det var allerede sket og derfor et dårligt argument. Sagsforløbet var helt urimeligt, kommunen fulgte ikke reglerne om offentliggørelse. Her i valgkampen har jeg været ude til flere vælgermøder, hvor især Socialdemokratiet og Guldborgsundlisten fortæller de gerne vil lytte og inddrage borgerne. Det er et smukt billede de tegner, men de gør det stik modsatte. Dansk Folkeparti stemte imod skolesammenlægningen. Jeg mener Guldborgsund kommune skal drives anstændigt og lovligt. Jeg håber du vil stemme personligt på mig.

Offentliggjort Sidst opdateret

Jesper Tang Pedersen

Dansk Folkeparti

Nr. 5 på liste O

Bopæl: Idestrup