Hvordan sikre vi at arbejdspladserne går til Lokale

Det er ikke så længe siden at Sofie Carsten Nielsen, Jublede på sin Facebook side over at man nu var ved at sikre en masse arbejdspladser, på Lolland med det kommende byggeri af Femeren forbindelsen. Til den opdatering kom jeg med et spørgsmål, som ingen ville eller kunne besvare. Jeg glæder mig over at, der ser ud til at komme gang i arbejdet af forbindelsen, som forhåbentligt vil skabe vægst til hele Lolland og Falster. Jeg er meget bekrymret for at når, byggeriet kommer i udbud, at man vil tage i mod tilbud fra store firmaer, som derefter vil hyre udenlandsk arbejdskræft. Jeg kan som sådan godt forstå, firmaerne da man jo kan få to Østeuropærer til samme pris som en almindelig Dansk arbejder. Jeg kunne godt tænke mig at de siddende politikere på Christiansborg, for en gang skyld ville hjælpe sådan at de fleste af de arbejdere der skal bygge Femeren, også er respræsenteret af Lokale Lollikker, eller andre Danske arbejdere. Jeg er bange for at mange Danske arbejdere ikke vil kunne få job på dette projekt, da det jo som det er i dag er billigere at bruge Østeuropæisk arbejdskraft.

Af 

Nichlas Andersson

Formand for Liberalt Lolland 2013

Sørup Mosevej 30
Nørreballe

Offentliggjort Sidst opdateret