Hvorfor lukke Bullerhuset?

Offentliggjort Sidst opdateret

Hvorfor lukke Bullerhuset?

Jeg har en datter, som går i Bullerhuset, hun elsker sin lille børnehave og er meget tryg der, det er hendes andet hjem. Hun er for tidlig født og har haft brug for små og trygge rammer, og det har personalet i Bullerhuset givet hende. De har simpelthen gjort så meget for hende, hun har virkelig udviklet sig meget, de har gjort hende stærk og været med til at gøre hverdagen nemmere for hende. Hun havde ALDRIG udviklet sig så meget, hvis hun var kommet i en stor institution, som stort set bliver den eneste mulighed i Guldborgsund kommune fremover! Kommunen har besluttet, at lukke Bullerhuset og nedlægge vores lille trygge børnehave den 01.04.2013, hvilket jeg slet ikke kan forstår. Hvorfor skal penge ALTID være det vigtigste? Hvorfor betyder børnenes behov ikke noget? Hvorfor lukke en velfungerende og super god børnehave, hvor der er plads til børn med særlige behov, børn som er for tidlig fødte o. lign.?

Jeg synes det er frygteligt og jeg frygter virkelig, når min datter skal skilles fra alle sine venner, personalet og sin trygge børnehave.

Jeg vil for alt i verden ikke håbe, jeg får et barn, som er for tidlig født eller som har særlige behov, for dem er der bare ikke plads til i Guldborgsund kommune.

Gitte Ellevang Larsen

Mor til Liv Larsen i Bullerhuset