Idestrup - en by med ambitioner !!

Offentliggjort Sidst opdateret

Er som alle andre borgere i Idestrup i chok over udvalgets indstilling om lukning af Krogløvskolen. Vi har alle læst (og set) hvor velfungerende skolen er udfra alle aspekter, og hvis indstillingen bliver effektueret, må vi erkende, at det INTET med kvalitetssikring har at gøre. Det er udelukkende geografien, der afgør det. Det viser jo bare at "vores" kommune ingen ambitioner har og ej heller format. Det har vores by til gengæld - for vi VIL have en skole til byens børn. Jeg er stolt af at bo i en by, hvor vi har så mange kompetente, ressourcestærke og ambitiøse mennesker (Idé-gruppen og andre), og jeg er fuldstændig fortrøstningsfuld i forhold til en fremtidig skole i Idestrup. Skulle Krogløvskolen lukke (nægter stadig at tro det) - så vil en PRIVATSKOLE AF FORMAT opstå, derom hersker der ingen tvivl. Tillader mig endvidere at tro på, at børn udefra vil tilvælge vores skole. Privatskolen vil ikke blive født som en protest-reaktion, men simpelthen fordi borgerne i Idestrup har ambitioner på byens vegne - det gælder også vores børn. Forstår at "vores" kommune skal spare penge - det er ok - men det er fuldstændigt meningsløst først at top-renovere Krogløvskolen for ca. 20 millioner (de sidste stilladser blev fjernet i efteråret 2009) for derefter at beslutte at lukke skolen. Når man så aflægger rådhuset et besøg, er det første der skinner i øjnene en kæmpe fladskærm, hvor en sød dame fra Sakskøbing byder besøgende velkomne. Er klar over at anlægget er betalt med nogle andre midler, men er flytning af vægge osv. også det?? Og hvor mange penge er brugt på den konto?? Og hvorfor skal de ansatte på rådhuset bruge kostbar tid på at afhente og aflevere gæster ved hoveddøren ???? Hvorfor har kommunen ambitioner om at være den første med dette gigantiske anlæg, men ikke ambitioner om at bevare beviselige veldrevne skoler???? Jeg ved at pengene kommer fra forskellige "kasser", men i sidste ende er det vel altsammen skattekroner, som VI også har lagt mange af i årenes løb???? Hvis det er muligt at kombinere dette læserbrev med "ugens buket" skal den gå til Idé-gruppen i Idestrup. Dorte Kot Nyvang 20 4872 Idestrup