JEG VIL KÆMPE FOR

Lige i disse dage, lover håbefulde kandidater fra alle partierne, alt godt til borgerne. Vi mangler nu kun bedre vejr, større julegaver og medvind på cykelstierne.

Offentliggjort Sidst opdateret

Det forbavser mig, hvad kandidater fra alle listerne tror de kan bilde vælgerne ind.

Altså, når de bestemmende lister (i de seneste 4 år) pludselig vil opfinde ”gratis” alt - mellem himmel og jord, bliver jeg bekymret. Hvor dumme tror de vælgerne er? Hvis i havde ønsket det, i nu lover, ville i jo forhåbentligt have indført det, nu i har haft magten til det?

Jeg mener, at kommunen først og fremmest skal bruge fællesskabets pengekasse til Ældrepleje & ældremad, Børne & Unge-indsats samt understøttelse ved tab af job. Alle disse andre feel-good projekter, hvor politikkere lover "gratis" alt (læs skatteyderbetalt) - er altså ved at være trættende. Vi ved jo godt, at om 3 uger, er det hele glemt igen.

Hver gang jeg læser et opslag på Facebook, med en håbefuld kandidat, der starter sætningen med ”Jeg vil kæmpe for”, kan jeg ikke undgå at trække på smilebåndet. Hvad er det ”du” vil. Hæve skatten – eller måske spare på kernevelfærden?

”Du” kære medkandidat, kan ikke bare love at netop du ”Vil kæmpe for” i de næste 3 uger. Vi hopper ikke på den.

”Du” trætter os, når du antager, at vi er dumme nok til at hoppe på dine ”Jeg vil kæmpe for”. '

Mener du det alvorligt, så anvis hvor du vil spare – eller fortæl os ærligt, at du mener fælleskassen skal have flere af vores penge.