Korrektion af Margrethe Tøttrup m.fl.

Offentliggjort Sidst opdateret

Menighedsrådsfiornanden i Stubbekøbing sogn Peder Lilholm har til Folketidende udtalt at han ikke har modtaget en raskmelding fra mig. Dette er ikke korrekt. Han modtog både en raskmelding og en lægeerklæring inden rådet afsendte en bortvisningsmail til mig.

Sognepræst Margrethe Tøttrup har udtalt at jeg ikke kunne spille orgel fordi jeg ikke øvede mig nok. Det er ikke korrekt. Jeg spillede som sædvanlig glimrende til alle andre præster end Margrethe Tøttrup, men jeg udviklede angst fordi jeg aldrig kunne vide hvornår hun overfaldt mig eller de andre ansatte i kirken mens menigheden hørte på.

Sognepræst Margrethe Tøttrup har også udtalt til Folketidende at jeg ikke tog selvstændigt initiativ til koncerter. Dette er heller ikke korrekt, jeg har i indeværende år taget initativ til koncerter med bl.a. Sangskolens pigekor, Maria Carmen Koppel, Per Nedergaard og andre fremragende musikere. Desværre kunne jeg ikke underskrive de endelige kontrakt med dem, da jeg ikke har set et budget for kirken siden den daværende kasserer Jakob Blans holdt op som kasserer for 2½ år siden.