Lad os få rullet LAG-strukturen tilbage!!!

Offentliggjort Sidst opdateret

Når man ser, hvor svært Lolland og Guldborgsund kommuner har det med at få oprettet en LAG Lolland/Guldorgsund, så har jeg et ønske om at få rullet LAG-strukturen tilbage.

Flere store partier har lovet at se på den ny struktur, som er blevet trukket ned over hovederne på ildsjælene af bureukraterne i Carsten Hansens ministerium. Ildsjælene vil forsvinde, når LAG ikke er forankret i kommunerne. Der var bureukrati nok i det gamle system, men jeg er måløs over det nye system, som bringer endnu mere bureukrati med sig og en øget centralisering. Venstre har lovet at rulle den nye vanvitige struktur tilbage, og jeg håber, at Socialdemokraterne finder ud af, at Carsten Hansen bør sætte sig ned og sætte sig ind i, hvad der sker i ministeriet. Her er der ikke tale om bureukrati fra EU, men om emedsmænd, der ikke kan overskue deres forslag. Lad os få standset denne nye struktur ,inden det er for sent.

Jeg vil ved denne lejlighed gøre opmærksom på, at Jørgen Damgård har påtaget sig en rolle uden at have et bagland, der bakker ham op. Pamperi og indspisthed er noget, jeg altid har bekæmpet som socialdemokrat.

Ebbe Bressing

Bestyrelsesmedlem i LAG-Guldborgsund.