Landbrugspakken - Et skridt i den rigtige retning

Få landbrugspakken implementeret og følg den nøje

Offentliggjort Sidst opdateret

Rød blok's ønske om at splitte den borgerlige blok i landbrugspakken, burde ikke have gang på jord. Stå sammen og lad os få en landbrugspakke til gavn for miljøet og landbruget. Ida Aukens drøm om et totalt økologisk samfund, holdt op imod de menneskemunde, der har behov for mad (rigtig mange mennesker sulter allerede) kan ikke lade sig gøre fuldt ud. Store dele af dansk landbrug drives konventionelt. Danske landmænd ønsker ikke at tilsætte en øget mængde kvælstof for, at det hele siver direkte ned i grundvandet eller vores åer. Man har brug for den øgede mængde kvælstof for at kunne producere korn, der har en kvalitet, således, at det af danske møller vil blive anvendt i deres produktion af brød. Som landet ligger lige nu, så importerer danske møller udenlandsk kvalitetskorn.

For mig at se er det tude tosset, at danske landmænd ikke får mulighed for at producere denne slags korn, fordi vi selv laver benspænd. Jeg synes, at vi oplever Miljøministeriet og Landbrugsministeriet i en åbenlys kamp. Som konservativ betyder det meget for mig at passe godt på miljøet. Jeg oplever danske landmænd være omsorgsfulde for naturen. Der er findes en god biodiversitet, vi har mange rovfugle, man møder en grævling, rene vandløb og søer med liv.

Danske landmænd er lige så meget interesseret i, at der er en god biodiversitet, som alle andre.

Jeg nyder at se de økologiske bedrifter på Fejø. Frugtplantager og Den Helbredende Have. Naturreservatet ved Hylde Krog og Maribo Søerne. Vi gør rigtig meget godt for os selv og naturen.

Danmark har brug for de arbejdspladser og de penge, som landbruget bidrager med.

Følg pakken op med målinger. Lidt flere end man ellers har foretaget. Hav en konstant føling på miljøet og dets udvikling. På næste fredag mødes omkr. 350 landmænd i Bangs Have Pavillonen i Maribo. Det er her, at man som politiker kunne være tilstede og lytte til den virkelige verden.

Linda Sommer

Lolland Byråd - Konservative

Østervang 28

4930 Maribo