Lolland Kommune tror det er 1. april

Jeg har lige oplevet verdens mest realistiske practical joke og måtte kigge mig en ekstra gang over skulderen for at se om der var et skjult kamera i nærheden.

Jeg tjekkede også uret en ekstra gang for at konstatere at det IKKE var 1. april

I min middagspause konstaterer jeg, at min bil pludselig holder ulovligt parkeret, fordi P-Pladsen den holder på i Krøyers Gaard i Nakskov i løbet af formiddagen er omdannet til "elværk" med ladepladser for ELBILER - og med parkering forbudt for "rigtige" biler!

Ikke mindre end 12 !!!! (TOLV) af de bedste pladser er pludselig reserveret til opladning og parkering af elbiler. Dette svarer til knap 2% af danmarks samlede park af elbiler. Det skulle da være yderst utroligt, hvis der pludselig var SÅ mange elbiler i Nakskov samtidig, tænkte jeg!

Spørgsmålet man må stille Teknisk Forvirring i Lolland Kommune er: HVAD TÆNKER I PÅ? Er det noget I er blevet pålagt af Enhedslisten eller EU?

Andre spørgsmål som kommunen bør kunne svare på er:

1. Hvem fjerner ukrudt på disse pladser som aldrig bliver brugt?
  2. Bør kommunen ikke oprette minimum én p-plads til helicoptere - den vil sandsynligvis blive brugt hyppigere end de 12 pladser til science fiction bilerne.
  3. Er der nogle borgere som nogensinde har set en ægte Elbil på Lolland?
  4. Hvad med pladser til folk der kommer i limosine eller bus?
  5. Kan disse tomme pladser evt. senere overdrages til "Pølsehuset" som "fri plads" hvor der kan opstilles borde og bænke - det er jo rart at kunne sidde ude og nyde sin pølse?
  6. Hvor bliver der lavet erstatningspladser til "almindelige" biler? P-pladsen har i forvejen ofte et overfyldningsproblem?
  7. Kunne pengene være brugt bedre - f.eks. på at rette huller i kommunens veje og fortorve?
  8. Kunne man overveje at indlægge kloak og vand på pladserne? - så kunne pladserne bruges til campingplads for turister med mobilhome - det ville der endda være penge i!
  9. Kan pladserne evt. bruges til andet? - f.eks. opladning af el-cykler og mobiltelefoner?
  10. Er det os skatteborgere som betaler for elbilernes opladning? - i så fald vil jeg gå på kommunen og bede om et gratis benzinkort i morgen.
  11. Er hele joken finansieret af EU eller er det os statteborgere som betaler?

Offentliggjort Sidst opdateret