Lukning af Bullerhuset, hvorfor?

Offentliggjort Sidst opdateret

Kære Borgmester og byråd!

Jeg skriver som forældre til et barn i Bullerhuset. Jeg er dybt rystet over, at Guldborgsund kommune ønsker, at lukke børnehaven Bullerhuset den 31 marts 2013. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor alt skal være så stort, der er faktisk børn med særlige behov, og børn som kræver lidt mere opmærksomhed. Bullerhuset er en af de få børnehaver her i kommunen, som kan rumme de børn med særlige behov, børn som er for tidlig fødte eller børn der ikke kan rumme så store rammer, som alle børnehaver og andre institutioner åbenbart skal være i dag! Min datter er for tidlig født, så jeg taler af erfaring og jeg kan tydeligt mærke, hvor meget hun har udviklet sig siden hun kom i Bullerhuset, fremfor det sted hun kom fra. Jeg kan i dag takke Bullerhuset og deres fantastiske personale for, at min datter er så langt fremme og så godt med. Hvis min datter skulle ud i en stor institution med 120-200 børn, ville hun blive fuldstændig glemt og isoleret og trække sig tilbage. Hvorfor skal alt handle om kroner og øre! Hvad med at tænke på børnenes behov og ikke kun hvad, der kommer til at stå på bundlinen af budgettet, i sidste ende spare de ingen ting.

Bevar Bullerhuset, tænk på børnene!

Venlig hilsen

Gitte Larsen

Forældre til barn i Bullerhuset

Kraghave Møllevej 28

4800 Nykøbing F.

31426638