Lukning af Rotationen Nykøbing F. A/S

For nogen tid siden skrev en journalist i Folketidende om lukningen af Rotationen.

Offentliggjort Sidst opdateret

Den administrerende direktør Jan Holmboe blev også interviewet og udtalte, at det var med stor beklagelse, man så sig nødsaget til lukke Rotationen, men man kunne ikke blive ved med at betale overpriser for trykningen af Folketidende Gruppens aviser i forhold til markedspriserne.

Der var ikke oplyst nogen regnskabstal for Rotationen og journalisten havde ingen dybdegående spørgsmål til Jan Holmboe og ingen af de fyrede medarbejdere kom til orde i artiklen, som eller er god skik for sådanne artikler. Det undrede lidt og tænkte, at artiklen lugtede lidt af bestilt arbejde fra ledelsens side.

Min undren fik ny næring, da jeg læste Henrik Ottesens læserbrev på vegne af de fyrede medarbejdere på Rotationen.

Medarbejdere kan i almindelighed godt forstå, at en virksomhed lukkes, når den ikke er rentabel. Hvis Henrik Ottesens version skal stå til troende, og det lyder, som om han er godt inde i materien, så kunne noget tyde på, at ledelsen har brugt sminkede og ufuldkommende tal som begrundelse for at lukke Rotationen.

Et sådant læserbrev fra medarbejderne kan da ikke stå uimodsagt, tænkte jeg og ventede spændt på ledelsens svar.

Jeg har endnu ikke set noget svar, så jeg skal hermed opfordre direktør Jan Holmboe og egentlig også bestyrelsesformand Lars Hvidtfeldt komme på banen med de rigtige tal for lukningen af Rotationen.

Hvis tallene ikke lige er præsente for de herrer, kan man jo bede Folketidende Gruppens nyvalgte revisor om at være behjælpelig med fordelingsnøglerne datterselskaberne imellem.

Hvis medarbejdernes læserbrev er korrekt, kunne det tyde på, at beslutningstagerne omkring lukningen af Rotationen ikke har haft de relevante tal og informationer til rådighed. Eller skyldes beslutningen helt andre årsager, som ikke er kendt udenfor bestyrelseslokalet?

Aage Nielsen

Ingefærvej 15

4840 Nørre Alslev