Nykøbing Festuge, fest og fest???

Offentliggjort Sidst opdateret

Jeg må sige at jeg på ingen måde er imponeret over Nykøbing Festuge, det har de seneste år gået hen over hoved på mig på tros jeg bor i udkanten af centrum. Har været skuffet de gange jeg har bevæget mig der op og i år er heller ingen undtagelse. Deltagelsen fra butikkerne i byen er ringe, der er ingen boder i gaderne og festuge tilbud er ikke noget man gider stå i kø for, her kunne de lære noget af Tirsdagsmarked i Stege som køre hele sommeren, de forstår at lave liv i gaden med boder foran næste alle butikker og gadeservering fra alle spisesteder i byen. Hvad kan Nykøbing byde på af gadeliv, to pandekageboder og en mand der sælger brændte mandler også et hav af ølvogne på torvet til at servicere det have af stive teenager der indtager byen sidst på aften. Hvad er der ellers? En gang gøgl og kultur ting der måske er interessant på et bibliotekar seminar, men ikke for en børnefamilie som gerne skulle have en oplevelse og ligge nogen flere penge i byen. Hvad forbinder jeg med fest uge! Ja butikkerne kunne feks. lave boder i gaden komme op med nogen fest tilbud folk gider at stå i kø for fra om morgen, cityforeningen kunne lave morgenbord til de morgenfriske sammen med en bager, cafe liv i gaden og på torvet med mulighed for at kunne side ned i løbet af dagen få en kop kaffe eller let frokost mens man lytter til noget let live musik så man stadig kan tale sammen, gademusikanter og underholdning, en karrusel for de små, en mand der sælger balloner og popcorn, større deltagelse fra klubber og foreninger i byen, er træt af se de samme klovne i Orger dragt og rollespils deltager der fægter rundt med papsvær, så lad os få nogen spejder på banen der laver lejerbål og snobrød ved kirken.