Red Barnets landsindsamling den 1. september

Offentliggjort Sidst opdateret

Hjælp os med at stoppe vold mod børn.

Red Barnets landsindsamling, der finder sted søndag den 1. september har i år temaet : Hjælp os med at stoppe vold mod børn. Alle børn har ret til et liv uden vold, hvorfor Red Barnet vil arbejde med oplysning / netværk / børneklubber, der har til formål at klæde befolkningen på til at gribe ind, når der sker vold mod børn og i stedet lære, at man kan tale om tingene.

Linda Sommer, der er lokalformand for Red Barnet i Maribo udtaler , at Red Barnet sidste år ved hjælp af de indsamlede midler i Danmark havde mulighed for at gøre en forskel for cirka 180.000 børn i Bangladesh. Pengene blev brugt til at skabe bedre forhold for børnene i Bangladesh, idet der er tænkt i skolegang, faglært uddannelse, sundhed og økonomi for børnene. Der er simpelthen indgået aftaler med virksomheder, således, at der bliver gjort en særlig indsats for at optimere forholdene for børn i Bangladesh.

Med pengene i år, så er der mulighed for, at du kan være med til at styrke børn, så de kan skabe bedre rammer for sig selv og andre børn, udtaler Linda Sommer. De vil i børneklubberne lære at sætte en stopper for et liv med vold. For blot 1.000 kr. kan ti børn blive hjulpet til et liv uden vold. I år går Red Barnet efter at samle mere end ti millioner sammen.

Du kan melde dig som indsamler på sms 1220. Jeg tager også imod henvendelser og kan kontaktes på tlf. 23249183 udtaler Linda Sommer.

Vi vil have kontaktpunkt på Frivillig Centeret i Maribo. Der vil blive samlet ind i tidsrummet mellem kl. 10-16 på selv dagen. Jeg glæder mig over, at Dorrit Bruun Olesen fra Bursø har meldt sig som medkoordinator på opgaven. Vi vil dække: Maribo, Holeby, Errindlev, Rødby, Rødbyhavn, Østofte / Nørreballe og Fejø

Linda Sommer

Lokalformand for Red Barnet Maribo