Svar til Vagn Larsen, Birketvej 199, 4941 Bandholm

Offentliggjort Sidst opdateret

I et læserbrev i Lolland-Falsters Folketidende den 6. august 2014 omtaler Vagn Larsen en biltur til Østlandene. Transporten blev dyr og besværlig pga. høje billetpriser og dårlig skiltning.

Jeg er meget ked af at høre, at din samlede oplevelse af transporten var dårlig. Scandlines er et færgerederi, der lever af at give vores kunder en god oplevelse. En absolut forudsætning er, at kunderne kan finde vej til vores færger.

Rostock havn er de seneste par år blevet ombygget betydeligt, hvilket desværre har medført omkørsler med midlertidig skiltning. Det har absolut ikke været optimalt for vores kunder, og det er meget beklageligt. Scandlines har et godt og tæt samarbejde med havnen og dens ejere, og vi arbejder løbende på at gøre vejen til færgen så tydelig som overhovedet mulig. Og der er fortsat plads til forbedring!

I 2015 indsætter vi to nye, moderne færger på ruten Gedser-Rostock og har i den forbindelse også bygget nyt færgeleje med bedre og enklere tilkørsel til færgen. Også om bord vil kunden få en helt anden oplevelse, så færgeturen i endnu højere grad bliver en behagelig pause på rejsen.

Scandlines tilbyder mange forskellige typer billetter, alt efter kundens behov. Hvis man planlægger sin rejse og bestiller sin billet i god tid, kan man få en enkeltbillet til Gedser-Rostock til blot 399,- DKK, i højsæsonen dog 599,- DKK. Det er faktisk en ganske fornuftig pris, når man tager overfartens længde, frekvens og check-in på blot 15 minutter med i betragtningerne. Desuden er der tale om en overfart mellem to nationer, og en overfart der drives af et privat rederi, som ikke modtager statsstøtte i modsætning til flere danske indenrigsruter.

Vi er desværre ikke herre over, hvordan Tyskland vælger at skilte på vejene, eller over hvilke afgifter der opkræves på de tyske motorveje men forstår til fulde din anke.

Jeg håber, du er tilfreds med mit svar. Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte mig.

Henrik Søe, Salg- og Marketingchef, Scandlines Danmark A/S, Havneholmen 25, 8., 1561 København V