Tal magi

Offentliggjort Sidst opdateret

Så oplever vi atter hvordan regeringens reformer skaber lavere tal for ledigheden.

Virkeligheden er blot at man ved tal-magi, som ligner sort magi, har tvunget bl.a ægtepar og samlevende til at den ene skal forsørge den anden, hvilket i det lange løb vil føre til flere ødelagte familier som bliver tvunget til at flytte fra hinanden pga. økonomiske årsager, man har folk i aktivering, løntilskud og virksomhedspraktik de tæller heller ikke med som ledige. Kigger man på jobnet så er der ca. 20.000 ledige job til ca. 194.000 ledige og mener man at folk skal søge på job som fx. sygeplejerske hvis de ikke har en uddannelse som sådan. Ja det mener man på jobcentrene så jeg er selv begyndt at søge job, især uopfordrede, som socialrådgiver og min næste uopfordrede ansøgning bliver som statsminister for jeg kan gøre det mindst lige så dårligt som den nuværende. Så gider jeg ikke høre noget om at jeg bare er en doven satan der ikke gider arbejde fra jobcenteret mere, jeg vil gerne have et job som jeg har kompetancer til at bestride.

De eneste der tjener på dette er udlejerne som vil opleve en stigning på efterspørgelsen af lejere til deres lejligheder.

Fordelen er så at når vi når et niveau der minder om 1930´erne så kan det være at vi atter får et parti og en fagbevægelse, langt fra socialdemokratiet og den nyværende fagbevægelse, som vil kæmpe for de udsatte i dette samfund.