Tillykke til Fejø

Fejø bestod pr. 01.01.15 af 464 indbyggere. Befolkningstallet således steget med 9 personer i løbet af året. Det vidner om frugtbarhed, særligt henset til at 2 af dem var helt nye små. 464 ildsjæle, der engagerede og dedikerede til deres Ø. Med et stort fokus på bosætning, hvorved man ved, at en skole er et must for at have tilbuddet til en børnefamilie, der ønsker, at sætte familielivet i højsædet. En super investering, der bærer frugt i forhold til sundhed, livsværdier, nærvær, fællesskab og meget mere.

Offentliggjort Sidst opdateret

Det glæder et konservativt hjerte, at I på Fejø er lykkedes med at lave jeres selvejende institution, der pr. 1. august køber skolen. Processen hertil kan jeg så kun begræde. Ærgerligt, at konstitueringen ikke lavede dialogøvelsen. Ved hjælp af dialog med ildsjælene, så er jeg mere end overbevist om, at denne gode løsning kunne være fundet. Bekymringsstunder kunne være undgået, flere familier kunne være kommet til og den optimale overgang kunne være opnået med positiv energi.

Dialog : En evne, som jeg politisk sætter i højsædet og det at komme ud og møde borgerne lige der, hvor det betyder noget for dem. Børn- og Skoleudvalget har som udvalg ikke været på Fejø og se skolen / Børnehuset og dermed ej taget dialogen. Denne dialog tog borgmesteren Holger Schou Rasmussen og 1. viceborgmester Henrik Høegh sig af. Kønt har det ikke været i mine øjne. Tiden frem til 01.01.16 ser for mig ej heller ud til at være optimal for børnene. Ministeren har ikke givet dispensation, men en lovændring forventes, således at Fejø kan blive en satellit afdeling af Horslunde Realskole. Tænk hvis konstitueringen politisk havde turde at have rakt en hånd ud og bevaret Fejø skole de 4 mdr. som man behøvede for en optimal overgang for børnene.

Stort skulderklap til Fejø fordi I tager ansvaret for jeres samfund og Ø. Jeg fornemmer nye områder er i sigte til at blive løftet af jer. Hvor er i Seje :o)

Linda Sommer

Lolland Byråd, Konservative

Østervang 28

4930 Maribo