Torvet Nykøbing F.

Offentliggjort Sidst opdateret

Ja, så skal der igen være byfornyelse, i vores fælles kommune. Gulborgsund, som helhed,er jeg glad for at vi bor i så driftigt i en dejlig kommune, men, ja der er et men, hvorfor er det kun i Nykøbing der skal være forskønnelse, og med så dyre skatte kroner, os som bor i de andre lidt store områds kommuner, der forfalder alt, man kan undre sig, at Politikerne aldrig køre rundt i Sakskøbing- Stubkøbing Nysted og Nr. Alslev, og ser hvad en turist for at se når de er på vej til Nykøbing.F. her i Sakskøbing, køre der mange cykle turister, som kommer fra Tårs Rødby eller andet, deres vej igennem Vestergade er at de ser fredet huse, som ikke har stokroser op af deres fasader, men 1.1/2 meter højt ukrudt, som folk ikke for gjort noget ved af den ene eller anden grund, nogle af husene er forladte,men ikke solgt, nogen er fredet af kommunen som bevaring værdigt, og så er der dem, som ikke orker at gøre noget ved det, så vidt jeg ved skal man holde sit fortorv fri for ukrudt, og sne om vinteren, hvis ikke, ja jeg spørg bare, for så er der ingen grund til at jeg skal gør det, hvis der ikke er konsekvenser? der må da kunne påtales at det skal ske , ellers bøder,Vi her i Sakskøbing har en dejlig Handelsstand forening, som gør meget for os i sommer og vinter månederne , og det er synd at turisterne skal få et forkert indtryk, når de kommer fra Maribo, eller stor strøms broen,det er jo osse en forstad til Nykøbing F.Huset som I har fredet på hjørnet af Lillemark og Vestergade er en ren rotterede, har en sen aften set to rotter, der kom fra den nedlagte bygning,Riv den ned, søg puljen om at få den nedlagt, og kom så en tur til Vestergade i sakskøbing,jeg er sikker på at der godt kunne bruges nogen af de penge som I har bevilget til stor skolen og det nye torv, vi her i bye n er osse skatte yder,Ja det var lidt brok her i sommer varmen.

Med venlig hilsen Yvonne Vallesholm Vestergade 7 Sakskøbing