Varm luft, men vi fryser stadig

Vi er en lille Skytte & Dart klub i Nr. Alslev, som for 4 år siden da skrev jeg til byrådet, om hvor svært det er at drive en lille forening, vi startede som en Skytteklub, men da Dart klubben ikke havde lokaler, så tog vi imod dem, for at holde gang i det tilbud til sport aktiviteter i Nr Alslev by og omegn.

Offentliggjort Sidst opdateret

Men men, kommune fik den ide at vi skulle betale for at "Låne lokalerne", og det kaldte man lokale gebyr, som over 10 år er steget fra et par tusinde til 19,800, men kun ca 25 medlemmer til at bære udgiften.

Lokalerne er ikke blevet reetableret siden skolen blev renoveret, så der er en del installationer som stærkt kritisable.

Byrådet sendte vores henv. til Martin Lohse, som der er formand for udvalget, ja vi ser jo at hans kærlighed er et andet sted, end i de små foreninger, for der er intet sket i de sidste 4 år.

Så har kommunen ansat en person, som skulle hjælpe foreningerne i kommunen, det har heller ikke gavnet os på nogen måde.

Så nu har jeg igen, som formand, skrevet en gang til til byrådet, som igen har sendt den til Martin Lohse, og jeg er blevet lovet svar i dec.

Vi høre når vi er til vælgermøder, at man ikke kan undvære de ildsjæle, som er rundt om i de små "landsbyer", de er drivkraften.

Os "Ildsjæle" mister lysten, når vi ikke BLIVER HØRT, og får tilskud, og så dør de små foreninger, og de små samfund kommer til at mangle samhørighed, kan vi være det bekendt, med en oms. på 5,100,000,000 skrevet fem milliarder og hundred millioner.

Så nu er vi ved et kommune valg og der kan i vælger at stemme på en 100 % ildsjæl nemlig undertegnet, for at vi skal have et løft i lokal samfundene.

Næstformand i Dansk Folkeparti, og formand for Nr. Alslev Skytte & Dart klub.

John Bo Hansen