Vigtig information om valgteknik

Offentliggjort Sidst opdateret

Jeg meldte mig først som kandidat til kommunalvalget efter partiets urafstemning. Derfor står jeg som nr. 19 på Socialdemokraternes opstillingsliste til kommunalvalget.

Mange har spurgt mig, om min chance for at blive valgt, når jeg står så langt nede; er lige så stor som de andre kandidater?

Svaret er ja. Hos socialdemokraterne har vi sideordnet opstilling. Det betyder, at den enkelte kandidats placering på listen IKKE har betydning ift., hvem der bliver valgt. Når stemmerne tælles op, bliver alle partistemmer OG alle de personlige stemmer lagt sammen. Det afgør, hvor mange mandater partiet har vundet i det nye byråd. Derefter er det de kandidater, der har fået flest personlige stemmer, der kommer ind i byrådet.

Hvis socialdemokraterne f.eks. opnår 11 mandater, som vi har i dag, så er det de 11 kandidater med flest personlige stemmer, der kommer i byrådet, uafhængigt af den enkeltes placering på listen.

Så du skal ikke tøve med at stemme personligt på Heino Knudsen – en stemme på fremtid og udvikling i Lolland Kommune.

Med venlig hilsen

Heino Knudsen Byrådskandidat for Socialdemokraterne

Lolland Kommune

Solsikkevej 23

4900 Nakskov