Når ejendomsvurderingen ændres, skal ejendomsskatten følge trop. Men disse vurderinger foretages kun hvert andet år, og det har gjort, at mange grundejere ikke kan få tilbagebetalt ejendomsskat tre år tilbage i tiden.
Det laver en ny dom fra Højesteret nu om på. Fremover skal man også have genoptaget dette tredje år, uanset om der blev foretaget en ejendomsvurdering eller ej. Grundejerne kan altså få skat tilbage for alle tre år.
- Jeg er tilfreds med, at Højesteret nu har fastslået, hvordan loven skal forstås. Vi retter naturligvis ind. Det betyder, at en lang række grundejere skal have skat betalt tilbage, siger direktør i Skat Steffen Normann Hansen.
Skat anslår, at det drejer sig om en 15.-20.000 grundejere, der kan forvente at få mere tilbage i ejendomsskat. Nu er det op til Skat at finde ud af, hvordan det rent praktisk skal gøres.
- Vores umiddelbare vurdering er, at vi sammen med kommunerne kan lokalisere de berørte grundejere, så de ikke selv behøver at kontakte os, siger direktør Steffen Normann Hansen.
/ritzau/
Seneste artikler
Føler de bliver druknet: Først var der ingen bilag – så kom der 16
Tyve fældet, da vildmarksbad selv slog alarm
Bent gør det ikke for priserne, men fik én alligevel
Guide til aktiviteter i efterårsferien
Omfattende strømafbrydelse ramte dele af Falster
Mest læste artikler
Brand i sukkerfabrik
Tom bil på Farøbroen: Eftersøgning fortsætter mandag
Fundet livløs i rabatten: Cyklist fløjet til Rigshospitalet
Stjal 450.000 fra gymnastikfolk og tipsklub
Truede med at skyde bekendt: Fandt våben hos kvinde