Investorer kan se frem til udbyttefest

Formuen i investeringsforeningerne steg kraftigt sidste år, og nu tyder alt på, at udbytterne også banker markant i vejret. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Foreløbige tal fra investeringsforeningerne viser, at ikke mindst de store obligationsafdelinger, som mange danskere ejer beviser i, kommer til at øge udbetalingerne betydeligt for 2010.

De sidste par år har de samlede udbytter for branchen ligget i niveauet 10-12 milliarder kroner. Foreløbige tal fra investeringsforeningerne tyder på, at det i år vil ligge tættere ved 17-19 milliarder kroner og dermed nærme sig rekordniveauerne fra før krisen.

- Når det gælder udbyttebetaling, så tegner 2010 til at blive et rekordår for investorerne, siger administrerende direktør i Danske Invest, Thomas Mitchell.

- I Danske Invest forventer vi et samlet udbytte på cirka 7 milliarder kroner, hvilket vil blive udbetalt til omkring 175.000 investorer herhjemme, siger Thomas Mitchell.

/ritzau/

2010 tegner til at blive et rekordår for investorer. Formuen hos investeringsforeningerne er steget kraftigt.

Offentliggjort Sidst opdateret