Hos Skattecenter Køge forsøger medarbejderen at finde ud af de eksakte regler om den nye multimedieskat, oplyser DR Sjælland.
- Situationen er forvirrende. Vi forsøger at stille spørgsmål til vores ledelse for at finde ud af de eksakte regler, siger tillidsmand Henrik Møller til DR Sjælland.
Multimedieskatten betyder, at man kan blive beskattet af 3000 kroner, hvis man for eksempel har arbejdsgiverbetalt telefon eller computer. De nye skatteregler betyder, at mange vælger at sige til deres arbejdsgiver, at de vil lade arbejdsredskaberne blive på arbejdspladsen og dermed undgå den nye beskatning. Og sådan er det også gået hos Skat i Køge.
- 95 procent har meldt fra. De skal så ikke multimediebeskattes, men de skal heller ikke tage tingene med sig. Så vi går fem-seks år tilbage i tiden til den gang, hvor vi havde bordtelefoner, og man kun svarede, når man sad på sin pind, siger Henrik Møller.
Som mange andre tillidsrepræsentanter rundt om i landet afventer han nu nogle mere præcise udmeldinger om, hvordan de nye skatteregler skal virke.
/ritzau/
Seneste artikler
Løb efterårsferien ind med sørgebind
- Jeg kan jo sige tak til René tusind gange, men der findes ikke ord for det
Par åbner Æblets Dag
Da tipsklubben skulle på ferie, klappede fælden for kasserer
Skoleelever hyldet af byrådsmedlemmer
Mest læste artikler
Brand i sukkerfabrik
Tom bil på Farøbroen: Eftersøgning fortsætter mandag
Stjal 450.000 fra gymnastikfolk og tipsklub
Truede med at skyde bekendt: Fandt våben hos kvinde
Fundet livløs i rabatten: Cyklist fløjet til Rigshospitalet