KTO godkender ok-forlig med regioner og KL

Det er nu op til de offentlige ansatte i kommuner og regioner, om de nye magre overenskomster for 2011 og 2012, der kun giver lidt ekstra på lønkontoen, skal træde i kraft den 1. april.

Repræsentantskabet i KTO godkendte fredag forligene med både KL og Danske Regioner.

Formanden for KTO, Anders Bondo Christensen siger, at han er tilfreds med godkendelsen.

- Det er to historisk smalle forlig, der er indgået i kølvandet på den økonomiske krise. Jeg synes, at vi har brugt den smalle ramme optimalt. Vi har prioriteret generelle lønstigninger til alle, siger Anders Bondo i en kommenter.

Nu skal forligene til afstemning blandt medlemmerne. Resultaterne vil blive offentliggjort den 13. april.

/ritzau/

Der er nu banet vej for, at de offentlige ansatte får nye overenskomster. KTO har samlet sagt ja.

Offentliggjort Sidst opdateret