Løkke: Reformer skal bane vej for vækst

Flere arbejdsmarkedsreformer skal være med til at bane vej for ny økonomisk vækst. Det er meldingen fra statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) på Dansk Industris årsmøde i Carlsbergs gamle tapperihal i København.

- Vi skal ikke reformere hele samfundet på én gang. Men vi skal fortsætte de reformer, vi har arbejdet på siden 2001 - med reformer i passende takt, siger Lars Løkke Rasmussen.

Statsministeren satser blandt andet på det Vækstforum, som regeringen har nedsat og som skal danne baggrund for de tanker, som skal bære væksten fremover.

Lars Løkke Rasmussen understreger, at den økonomiske krise ikke er ovre, og at der er endnu lang vej, før Danmark kan tage fat på næste skridt i den økonomiske udvikling.

- Det er for tidligt at afblæse den økonomiske krise. Der er lys for enden af tunnelen, og noget vi begynder at tro på. Men vi skal passe på ikke at lade os forblænde af de økonomiske nøgletal, lyder det fra Lars Løkke Rasmusssen.

Statsministeren opfordrer virksomhederne til blandt andet at tage initiativ til at oprette flere praktikpladser til unge.

/ritzau/

Den økonomiske vækst skal blandt andet genoplives gennem flere arbejdsmarkedsreformer, lyder budskabet fra statsminister Lars Løkke Rasmussen (V)

Offentliggjort Sidst opdateret