Tivoli fik beskedent overskud i 2010

Forlystelseshaven Tivoli fik i 2010 et overskud før skat på 9,2 millioner kroner. Året før var der tale om et plus på 21 millioner kroner.

Selskabet bag Tivoli oplyser dog, at resultatet lå på niveau med de seneste forventninger om et positivt resultat.

Omsætningen, hvor lejere og forpagtere ikke er medregnet, holdt sig uændret på 622 millioner kroner.

Samlet besøgte knap 3,7 millioner gæster haven i 2010 mod knap 3,9 millioner året før.

I 2010 fordelte gæsterne sig med 2,6 millioner i sommerperioden, 800.000 i juletiden og knap 300.000 under Halloween.

Tivoli investerede knap 70 millioner kroner i nye aktiver. Den største enkeltstående investering var den nye Rasmus Klump-legeplads.

For 2011 venter Tivoli at få et overskud før skat på niveau med 2010.

Flere store projekter for Tivoli er på tegnebrættet, men uden en endelig dato for realisering. Således har man med kasinobevilling til H.C. Andersen Slottet fået lagt en fremtidsplan af mere permanent karakter for denne bygning.

Tivoli venter desuden at genskabe interessen for græsplæner i haven og dermed tiltrække familier og satse mere på pakker til krydstogtgæster. Desuden overvejer man at åbne restauranter af Wagamama-typen uden for selve haven.

/ritzau/

Forlystelseshaven Tivoli fik et beskedent overskud og et lille fald i besøgstallet i 2010.

Offentliggjort Sidst opdateret