Turistbranchen håber på øget fradrag

Bureauchef for Falsterhus i Marielyst, Majbritt Hammer, er overbevist om, at forslaget vil øge antallet af huse, der kan lejes ud og derved tiltrække flere turister.

- Det vil helt klart betyde, at vi får mulighed for at få flere sommerhuse ind og dermed også mere udlejning. Det er blevet dyrere at have sommerhus i dag, så det er helt klart, at hvis folk kan få lidt mere for at udleje, så vil vi også få tilgang til flere af de huse, som i øjeblikket ikke er udlejede eller er forfaldne, siger hun.
Majbritt Hammer mener samtidig, at forslaget vil skabe flere "åbne uger", fordi sommerhusudlejerne kan tjene mere, før fradraget er "opbrugt". Hun forklarer, at det nemlig er sådan, at mange ikke udlejer længere end til de 20.000 kroner, som det nuværende fradrag ligger på, er tjent ind. Men med et øget fradrag vil sommerhusene altså kunne lejes ud i længere tid, og det, forventer hun, vil give flere turister og større omsætning.
Foto: Majbritt Hammer. Arkivfoto: Anders Knudsen

Dansk Folkepartis forslag om at sætte bundfradraget for sommerhusudlejere op, så udlejerne kan tjene flere penge, før de skal betale skat, får ros fra den lokale turistbranche.

Offentliggjort Sidst opdateret