Nykøbing-sygeplejerske vicedirektør i Helsingør

Stillingen som sundhedsfaglig vicedirektør ved Helsingør Hospital er blevet besat med sygeplejerske Bente Drachmann Jørgensen, Tunderup Strandvej, Nykøbing Falster, der skal tiltræde 1. august.

Bente Drachmann Jørgensen, der er 56 år, er født i København, men fik sin opvækst i Hjørring. I 1971 blev hun radiotelegrafist fra Svendborg Navigationsskole. Efterfølgende sejlede hun som radiotelegrafist i Rederiet J. Lauritzen, hvor hun deltog i lederkurser som officer og var med ved starten på to nybygninger, Iberian Reefer og Samoan Reefer. Derpå tog hun en uddannelse som sygeplejerske fra Svendborg Sygeplejeskole 1978, og hun er tillige merkonom i organisation, ledelse og samarbejde. Gennem årene har Bente Drachmann dygtiggjort sig på en række områder og deltaget i en lang række kurser i ind- og udland i relation til sygepleje, ligesom hun har arbejdet forskellige steder i Danmark, således på Centralsygehuset i Esbjerg og Varde, på Rigshospitalet, hos Dansk Sygeplejeråd, på Amtssygehuset i Gentofte, på Frederiksberg Hospital og i Frederiksberg Kommune, i Saudi Arabien, i Rudkøbing og på Odense Universitetshospital.

Til Helsingør kommer Bente Drachmann fra en stilling som sygeplejefaglig vicedirektør ved Sygehus Syd, Region Sjælland, der omfatter Sydsjælland og Lolland-Falster.

Bente Drachmann Jørgensen er gift med dyrlæge Bo Jørgensen.




Offentliggjort Sidst opdateret