168 taget i at køre for stærkt på motorvejen

Rigtig mange bilister kan se frem til en rudekuvert med et bødeforlæg fra politiet efter, at færdselspolitiets fotovogn igen i går var ude for at kontrollere bilisternes hastigheder ved vejarbejdet på motorvejen ved Nørre Alslev.

I løbet af cirka en time og tre kvarter - fra klokken 11.06-12.49 blev ikke færre end 168 taget i at køre med end de for tiden maksimalt tilladte 50 km/t.

Ud af disse kan 51 se frem til et klip i kørekortet, mens 17 formentlig står til en betinget frakendelse og må forsøge at booke tid til en ny køreprøve. Ialt 923 trafikanter blev kontrolleret.

Senere på dagen, fra klokken 17-19 var færdselspolitiet på stikkerne på Stovby Ringvej i Marielyst for at tjekke, om bilisterne havde husket sikkerhedsselen.

Det var der 13 af de 85, som blev stoppet, der ikke havde, så også de kan se frem til at få en bøde.




Politiets fotovogn blitzede igen og igen, da der i går var fartkontrol ved vejarbejdet på Nordfalster.

Offentliggjort Sidst opdateret