Brand i skovmaskine på Østfalster

Brandvæsnet havde svært ved at komme ind til skovmaskinen, der stod midt i skoven, og måtte derfor arbejde hårdt for at få flere hundrede meter slanger de to hundrede meter fra slukningskøretøjet og ind til den brændende maskine.

Indsatsleder Jørgen Ottesen oplyser, at motorrummet på skovmaskinen er udbrændt og at det formentlig er en kortslutning i elinstallationener i maskinen, der er årsag til at den brød i brand.

Han oplyser endvidere, at der ikke var fare for at ilden skulle tage fat i de omkringsstående bøgetræer i skoven.




En skovmaskine, der bruges til at fælde træer, brød i brand midt i Korselitse-skoven på Østfalster kort efter middag onsdag.

Offentliggjort Sidst opdateret